\"خسرو عسگريان\" تصريح کرد: نيروي انساني موجود در هتلها بايد از قشر جوان انتخاب شوند تا در صورت برگزاري دورههاي آموزشي متنوع، تاثيرپذير باشند. اما متاسفانه به دليل وجود قوانين پيچيده در بيمه و قانون کار، مديران هتلها نميتوانند به راحتي نيروهاي خود را جابه جا و به جاي نيروهاي ميان سال از نيروهاي جوان و با تجربه استفاده کنند.
وي با اشاره به هتلهاي 5 ستاره در نايروبي، افزود: در هتل هاي نايروبي هر روز حدود 10 تا 15 دقيقه به پرنسل هر واحد، به صورت حضوري آموزش تخصصي داده ميشود، بنابراين در هتلهاي مذکور آموزش حرف اول را ميزند و اين در حالي است که در ايران، براي برگزاري کلاسهاي مختلف، بايد حتما نيروهاي انساني را به آموختن و يادگيري وادار کرد.
عسگريان تاکيد کرد: يکي ديگر از مزيتهاي هتلهاي بين المللي کشور کنيا نسبت به ايران، زياد بودن نيروي انساني اين هتل هاست. به طوري که در هر طبقه براي راهنمايي مسافران، يک راهنما ايستاده است و اقدام مذکور ضريب احساس امنيت مسافران و گردشگران را در هتلها افزايش ميدهد. از سويي نيز با اينکه نيروي کار هتلها بالاست، شما نميتوانيد فردي را ببينيد که بيکار در گوشهاي ايستاده باشد. يعني تقسيم کار به شيوه اي ميان اين نيروها انجام شده است تا هر يک در زمان مشخص کار مخصوص خود را انجام دهد.
وي با اشاره به ارائه چشمگير خدمات در هتلهاي نايروبي، تصريح کرد: نيروهاي انساني با کوچکترين تماس ارتباط برقرار کرده و به دليل دانستن زبان بين المللي ميتوانند در کمترين زمان نياز گردشگران را برآورده کنند. اين در حالي است که در هتلهاي بينالمللي ما چنين اتفاقي خيلي دير ميافتد و موجب ناراحتي گردشگر ميشود.
وي با اشاره به خدمات هتلداري اين هتلها، خاطرنشان کرد: خدمات هتلداري در اين هتلها، درست از زماني که مسافر پس از طي مسافتهاي طولاني به هتل بازگشته شروع ميشود. در اين هتلها، در بدو ورود مسافر با حوله گرم يا خنک به استقبال مسافران آمده تا حداقل مسافر بتواند دست و روي خود را تميز کرده و با خوش آمد گويي خستگي را از خود بزدايد. در صورتي که اين امر در ايران امري بيمعناست.
انتهای پیام/